Muş yerli haberleri: Muş’taki göçerler hamam bölgelere göç etmeye başladı

Güneydoğu Rum Bölgesi’nden küçükbaş hayvanlarıyla alay malay Muş’a gelerek nazil göçerler, havaların soğuması nedeniyle 2 bin 500 rakımlı yaylalardan düşüncesiz dönüşe geçti.

Güneydoğu illerinden Muş’un Komza Dağı ve Şenyayla bölgesine mevrut göçerler, güçlü düşüncesiz çevrim yolculukları için hazırlıklara başladı. İlkbahar mevsimi ile Muş’un artağan yaylalarında konaklayan göçerler, kestirmece 4 ay süresince hayvanlarından elde ettikleri sütten peynir, sadeyağ, yoğurt ve hayvanca ürünler üretti. Geçimlerini hayvancılıkla sağlayıcı göçerler, havaların soğuması ile sıcak bölgelere barhana ediyor.

Bölgenin abuhava yapısının hayvancılığa müsait olmasından dünya alelhusus yaz aylarında Muş’un yaylalarını yeğleme ettiklerini tamlayan güruh sahiplerinden Hamit Arslan, Kozma Dağı’nda kurdukları çadırlarda kestirmece 5 ay geçirdiklerini söyledi. Geçimlerini hayvancılıkla sağladıklarını anlatan Aslan, “İlkbahar mevsimiyle buraya geldik. Burası hayvancılığa müsait. Benzin ve peynir üretimimiz burada elan artağan oluyor. Burada elde ettiğimiz benzin ve peyniri satıyoruz. Yaklaşık 5 aydır buradayız. Havalar soğuduğu amacıyla küçükbaş hayvanlarımızı gönderdik. Bizde ailece toparlanmaya başladık ve eşyalarımızın iri tıpkısı kısmını kamyonlarla gönderdik. Küsurat eşyalarımızla buradan Batman’a dönüyoruz” dedi.

Diyarbakır’ın Vesile ilçesine bağlı Kayahan köyünden Şenyayla bölgesine geldiğini belirten besicilerden Zeki Çipo ise “İlkbaharda hayvanları serin yaylada otarmak için geldik. 5 ay müddet içinde peynirimizi, yağımızı ve kışlık ihtiyaçlarımızı gerçekleştirme ettik. Eşyalarımızı araçlara yükleyip gönderdik. Hayvancılık metanetli aynı çığır ama geçimimizi hayvancılıkla sağlıyoruz. Yapılacak bambaşka tıpkısı işimiz yok. Dedelerimizin, babalarımızın yıllarca yaptığı hayvancılık mesleğini sürdürmeye çalışıyoruz” diyerek konuştu. – MUŞ