Türkiye’den Gürcistan’a haset kontak yolculuk turlarına korkulu ilişki

Türkiye’nin yandaki ülkesi Gürcistan’a günü temas turlar aheste bağlam görüyor. Artvin, Rize ve Trabzon özellikle görünmek amacıyla bir çok ilden tur şirketleri Batum’a günü ilişki turlar düzenliyor. Gezilere katılanlar Türkiye’ye bakarak elan akıllıca fiyatlarla telefon kabul etmek amacıyla cidal veriyor .

Türkiye’nin Kafkaslar ve Mutedil Asya’ya açılan kapısı durumundaki Sarp Sınır Kapısı’nda haset kontak turlara ağır sıklet bent Pasaport ve ara sınav gerekmeden hemen Türkiye Cumhuriyeti kimliğiyle geçiş kolaylığı ve Yurtdışı yokuş harcı 150 liralık olan Gürcistan’a vatandaşlar sakil ilişki gösteriyor.

Artvin’in Kemalpaşa ilçesinde meydan düzlük Yalman cızık kapısından naşir geçen vatandaşlar kimlik kontrolleri peşi sıra Batum’a giriş yapıyor. Döviz bürolarında Türk liralarını Gürcistan’ın dünyalık birimi Lari’ye çevirerek aksata ve yeme içmece ihtiyaçlarını karşılıyor.

Artvin, Rize ve Trabzon ilkin olmak üzere bir çok ilden volta şirketleri Batum’a haset angajman turlar düzenliyor. Batum’a mevrut ziyaretçiler bir nice tarihi ve kültürel yerleri gezdikten bilahare sunu uğrak noktalardan birisi ise Mualla ve Nino heykeli oluyor. Heykel kavuşamayan iki genci mandepsi ediyor.

Gezi turlarına katılan Çetince Vahim, “Batum elhak vira etmek istediğim ayrımsız yerdi ve fidan kimlikle girilebildiği amacıyla ülkemizden tıpkısı yer kadar geldi bana. Ayrımsız volta vardı. Tura katıldık. Koşullar adına doğal koşullar Rize, Trabzon ve Artvin’den sonradan benzeri düzlük var bu biraz domuzuna yani. Hakeza benzeri yerin Türkiye’dahi olmasını çok isterdim düpedüz” dedi.

Şeyma Yazar ise, “Burada kiliseleri gezdik. Ali Nino heykelini sahilini Karadeniz’e benzeyen sahili var. Anca gezmeye geldik mebde dağıtmaya geldik. Tığ Rize’üstelik yaşıyoruz o yüzden gelmişken burada yaşamışken aynı de Batum’u görelim istedik o yüzden geldik” diyerek konuştu.

Sevilay Tantoğlu’dahi, “Kemalpaşa’dan geldim. Tahminî 4 kilometre uzaktayız. Yani geliyoruz arada bir değerlendiriyoruz. Kısaca 4 senedir gelmemiştim. 4 sene bilahare geldim amiyane bir değişmiş buralar sıradan bir gelişmiş. Boydak biricik başıma da geliyorum çokça geldim eskiden benim kuaförüm buradaydı çokça geliyordum yani haftada benzeri geliyordum” ifadelerini kullandı. – ARTVİN